In deze procedure wordt beschreven wat je moet doen, in welke volgorde en wat je als reactie ontvangt wanneer je ONLINE VIA DE WEBSITE de gegevens voor een dekbericht aanlevert. Inloggen op de website is niet nodig en dat is uitdrukkelijk ook niet de bedoeling.
Voor goedkeuring van een dekking zijn stambomen en testuitslagen van beide ouders verplicht. Dit noemen we hierna: de documenten.
Kijk hier waar een document of bewijsstuk aan moet voldoen om beoordeling mogelijk te maken:
Stuur documenten ALLEEN op aan de webmaster. NIET naar de pupcommissie en ook niet aan de secretaris van de NPC.
Foto's van de ouders en kopieën van de stambomen
Tijdens van de Covid-periode is de vraag naar pups abnormaal groot geweest. Dat is inmiddels drastisch gewijzigd. Met uitzondering voor toys en dwergen, waarvoor de vraag nog onverminderd enorm is. Er staan minstens duizend serieuze gegadigden op onze interesselijst voor de kleinere slagen.
Daarom is het belang van een goede presentatie van jouw nest aanmerkelijk groter geworden.
Zorg dus voor goede foto's van beide ouders, en zodra een nest geboren is minimaal één keer foto's van het nestje.
Ook de kopieën van de stambomen van beide ouders dienen van goede kwaliteit te zijn.
Testuitslagen
Omdat aantal en soort vereiste testuitslagen in de laatste jaren een aantal malen gewijzigd is hierbij (wellicht ten overvloede) een overzicht van de verplichte documenten:
Het komt helaas nog te vaak voor dat vereiste uitslagen niet worden aangeleverd of niet meer geldig zijn (ECVO).
Dit veroorzaakt veel tijdverlies en onnodige inspanning van de betrokkenen bij de goedkeuring door de pupcommissie.
En in laatste instantie kan dit tot afkeuring van het nest leiden. Dit wordt dan NIET gepubliceerd op de website.
Reglementen
Raadpleeg zonodig het
Zie ook de publicatievoorwaarden, zoals vastgelegd in het Gebruiksdocument d.d. 10 maart 2019.
Om gebruik te maken van onze dienstverlening voor het registreren en controleren van de gegevens voor de instandhouding en verbetering van ons prachtige hondenras, en het gebruik van ons wachtlijstsysteem om de pups eerst aan de leden, en daarna aan honderden andere geïnteresseerden aan te bieden, verwachten we het volgende:
1.
Dat je lid bent of wordt van de vereniging.
Daarmee verklaar je in stemmen met ons fokreglement en onze gedragscode. Omdat we ons verre willen houden van het fokken van poedels uit winstbejag en vergelijkbare motieven.
Je kunt je hier aanmelden:
2.
Je voldoet de kosten voor het vermelden van een aantal dekberichten en/of geboren nestjes: €48 per jaar.
Je kunt je ook aanmelden voor het plaatsen van je gegevens als fokker. Dat is bij de €48 inbegrepen.
Je aanmelden als fokker doe je hier:
Je ontvangt een betaalverzoek voor de kosten van vermelding alser nog niet eerder is betaald voor de vermelding.
Met de betaallink (beperkte tijd geldig) kun je direct de kosten van de vermelding voldoen.
Er dient betaald te zijn alvorens tot plaatsing wordt overgegaan.
Verplichte gegevens zijn aangegeven met een rood sterretje (required/vereist).
In verband met de nieuwe privacywetgeving wijzen we er op dat je met het invullen van informatie - bestemd voor publicatie op onze website - ook uitdrukkelijk verklaart akkoord te gaan met publicatie van die gegevens, voor zover deze beschouwd kunnen worden als privacygevoelig.
Om technische redenen is alleen het emailadres verplicht. Adres en telefoonnummer zijn dus optioneel.
Van de overige vragen vul je niets in als je het niet weet of als het niet van toepassing is.
Let er op hoe de datum moet worden ingevuld. Meestal is dat in de vorm DD / MM / JJJJ. Maar het kan ook MM / DD / JJJJ zijn.
Als er naast de datum een klein driehoekje staat kun je met een klik erop een kalendertje openen. En dan gaat het altijd goed:
Je krijgt direct bevestiging per email met een overzicht van wat je hebt ingevuld.
Ook de penningmeester krijgt een kopie van deze mail. De penningmeester gaat na of voor de vermelding betaling nodig is. Zoja, dan krijg je daarvoor afzonderlijk een verzoek.
Sta je als fokker vermeld op de website, dan valt de plaatsing van de dekreu onder dat tarief. Zo niet, dan betaal je per dekreu € 20 per jaar.
Er dient betaald te zijn alvorens tot plaatsing wordt overgegaan.
Foto’s en afschriften van documenten kunnen alleen op de aangegeven manieren worden aangeleverd! Foto’s en documenten verzonden aan secretariaat, bestuurs- of commissieleden worden terzijde gelegd.