Aangifte dekreu
De procedure
Introductie
In deze procedure wordt beschreven wat je moet doen, in welke volgorde en wat je als reactie ontvangt wanneer je online een dekreu aangeeft.
Inloggen op de website is niet nodig en dat is uitdrukkelijk ook niet de bedoeling.
Hierbij zijn ook foto's, stambomen en testuitslagen verplicht. Dit noemen we hierna: de documenten.
De vereiste documenten dienen digitaal te worden aangeleverd.
Kijk eerst hier om te bepalen welke documenten dienen te worden aangeleverd en hoe deze er uit moeten zien:
Voorwaarden en kosten
Om gebruik te maken van onze dienstverlening voor het registreren en controleren van de gegevens voor de instandhouding en verbetering van ons prachtige hondenras, en het gebruik van ons wachtlijstsysteem om de pups eerst aan de leden, en daarna aan honderden andere geïnteresseerden aan te bieden, verwachten we het volgende:
1.
Dat je lid bent of wordt van de vereniging.
Daarmee verklaar je in stemmen met ons fokreglement en onze gedragscode. Omdat we ons verre willen houden van het fokken van poedels uit winstbejag en vergelijkbare motieven.
2.
De vermelding van een dekreu op de website kost €25 per jaar.
Heb je een teefje, dan kost het vermelden van een aantal dekberichten en/of geboren nestjes: €48 per jaar.
Je kunt je ook aanmelden voor het plaatsen van je gegevens als fokker. Dat is bij de €48 inbegrepen.
Je aanmelden als fokker doe je hier:
Je ontvangt een betaalverzoek voor de kosten van vermelding als er nog niet eerder is betaald voor de vermelding.
Met de betaallink (beperkte tijd geldig) kun je direct de kosten van de vermelding voldoen.
Er dient betaald te zijn alvorens tot plaatsing wordt overgegaan.
Stap 1: Invulinstructie
Vul alle gevraagde gegevens in met het online enqueteformulier in stap 2.
Verplichte gegevens zijn aangegeven met een rood sterretje (required).
Er wordt gevraagd naar tien verschillende testuitslagen. Klik op de knop hieronder om te zien welke testuitslag bij welk slag verplicht is
Als er nog andere uitslagen zijn, vermeld dit dan bij Opmerkingen aan het eind (of in de bevestigingsmail).
Vergeet niet de showtitels te vermelden van de vader en de moeder (meerdere titels mogelijk). Let er op dat van elke showtitel een certificaat moet worden ingediend!
Bij Opmerkingen kan alles worden ingevuld wat verder van belang kan zijn.
Aan het eind kunnen met de SUBMIT-knop alle ingevulde gegevens worden verzonden.
Stap 2: Invullen
Verplichte gegevens zijn aangegeven met een rood sterretje (required/verplicht).
In verband met de nieuwe privacywetgeving wijzen we er op dat je met het invullen van informatie - bestemd voor publicatie op onze website - ook uitdrukkelijk verklaart akkoord te gaan met publicatie van die gegevens, voor zover deze beschouwd kunnen worden als privacygevoelig.
Om technische redenen is alleen het emailadres verplicht. Adres en telefoonnummer zijn dus optioneel.
Van de overige vragen vul je niets in als je het niet weet of als het niet van toepassing is.
Let er op hoe de datum moet worden ingevuld. Meestal is dat in de vorm DD / MM / JJJJ. Maar het kan ook MM / DD / JJJJ zijn.
Als er naast de datum een klein driehoekje staat kun je met een klik erop een kalendertje openen. En dan gaat het altijd goed:
Stap 3: Bevestigen aangifte
Alles ingevuld en op SUBMIT geklikt?
Je krijgt direct bevestiging per email met een overzicht van wat je hebt ingevuld.
Ook de penningmeester krijgt een kopie van deze mail. De penningmeester gaat na of voor de vermelding betaling nodig is. Zoja, dan krijg je daarvoor afzonderlijk een verzoek.
Er dient betaald te zijn alvorens tot plaatsing wordt overgegaan.
Stap 5: Wacht op antwoord van de pup-commissie
Wanneer alle vereiste documenten en foto's zijn ingezonden gaat de pup-commissie aan het werk om alles te controleren.
Je kunt een email ontvangen van de commissie als er iets ontbreekt of wanneer er vragen zijn.
Als alles in orde is krijg je hiervan bericht en verschijnt alles op de website.